Līksma, Bārbala

„ArArAt” prezentācijā galdā ceļ Čērčila mīļāko dzērienu. FOTO

Nesen Royal Hotel telpās norisinājās slavenā brendija „ArArAt” prezentācijas pasākums ArArat atklāsmes, kura mērķis bija iepazīstināt ar ArArAt vērtībām, autentiskumu, mūsdienīgumu, vienlaikus laužot stereotipus un atklājot Armēnijas sirds siltumu un mīlestību, kuru tie iekļauj brendija pagatavošanas procesā. Īpaši šim pasākumam par godu Rīgā viesojās ArArAt īpašā sūtne Marina Badalyan.

Vakara gaitā paši ArArAt radītāji, sniedza 4 kārtu prezentāciju, kuru laikā tie dalījās ar savu meistarību, atklājot šī unikālā brendija gatavošanas noslēpumus. Viesi guva īpašu ieskatu ArArAt veidošanas procesā, no kādām īpašām vīnogām tas tiek pagatavots, kāds ir destilācijas process, kāpēc šis dzēriens ir ieguvis tādu pasaules slavu. Īpaša uzmanība tika pievērsta kupāžas procesam uzsverot, ka cilvēkam, kurš veic šo vīnogu jaukšanas procesu ir jābūt īpašam degunam, tāpēc šo arodu nevar iemācīties vai nu ar to piedzimst vai nē.

„ArArAt ceļojums tā vesturē ir kā ceļojums pa Armēniju, kurš aizsākās 1787. gadā, kad tika atklāta brendija ražotne. Par ArArAt kā par jebkuru pasaules slavenu dzērinu var stāstīt stundām, gan par destilācijas procesu, kas turpinās vairākas dienas, gan par mucām, katra no kurām ir individuāla un katrai ir savs raksturs. Tāpēc tās arī saucam par brendija māju, kurā dzēriens var uzturēties no 3 – 70 gadiem. Taču būtiskākais, ka pateicoties zīmolam ArArAt tika atnesta slava visā pasaulē ne tikai Armēnijai, bet arī visiem brendijiem pasaulē”, uzsver īpašā ArArAt sūtne Marina Badalyan.

Arī Aleksejs Šeiņins, kurš piedalījās brendija degustācijā uzsvēra, cik būtisku lomu valsts vārda popularizēšanā var spēlēt nacionālie zīmoli vai produkti.

„Es ļoti cienu, ka viņi attīsta savu valsti, kā popularizē valsts vārdu. Tas pat nav tik ļoti svarīgi ar ko viņi to dara vai ar konjaku, vai ar nēģiem, vai šprotēm vai vēl kaut ko. Galvenais, ka viņi to dara un iegulda tajā naudu, līdzekļus, un mums būtu jāņem piemērs. Skaidrs, ka Latvijā nav naftas ar ko iekarot pasaules tirgu, taču mums ir mūsu produkti ar ko lepoties un ar ko padarīt Latvijas vārdu populāru pasaulē”, uzsver pazīstamais uzņēmējs Aleksejs Šeiņins.

Pēc katras prezentācijas kārtas viesiem tika servēti 4 veida brendiji, 1 – 6 gadīgs 2- 10, 3- 20 gadīgs, 4 – Čērčila mīļākais dzēriens, kolekcijas brendijs saukts par „Dvin”. Pēdējais no kuriem kļuva arī par mīļāko dzērienu tikko kā no Armēnijas atlidojušam Andrejam Žagaram, kurš līdzīgi kā citi vakara viesi neslēpa savu sajūsmu par notiekošo.

„Man pēdējā laikā notiek ārkātīgi jaukas sakritības. Šogad esmu priekš sevis atklājis jaunu valsti – Armēniju. Armēnijā es vēl nekad nebiju bijis. Tur ir ļoti skaists opernams, kas 50.gados, kā arhitektūras piemineklis Parīzē ieguva pasaules balvu arhitektūrā.

Vienlaicīgi protams šīm profesionālajām interesēm es mēģināju iepazīties gan ar armēņu ēdienu, gan ar armēņu mentalitāti, jūtu dabu un arī ar konjakiem.

Ieejot labā veikalā es mēģināju izzināt tos labākos konjakus un man tieši ieteica Dvin. Es viņu nopirku kā dāvanu un šodien man bija tā retā iespēja pašam nogaršot to un vēl izzināt brendija pagatavošanas smalkumus no pasiem īpašniekiem.

Atšķirībā no citām prezentācijām, šī mani pārsteidza ar to, ka caur dvēseli, caur sirdi, ar vērtību un jūtu dabas un pasaules uztveri, var tā izstāstīt kāda dzēriena esenci, tik ļoti īsā mirklī. Es nekad nebiju dzirdējis tik daudz poētisma, kas nav diktatoru tekstā, kas nav vadītājā un, ko nevar apmācīt. Nebūtu ticējis, ka tādi vizuāli skarbi, stoiski, raksturā spēcīgi vīri, kas ikdienā strādā veidojot šo brendiju, var tik poētiski par to runāt. Tas tiešām viņiem ir kā dzīves veids”, uzsver Andrejs Žagars.

Jaunākie raksti